27/01/2014

Aankomst te Rellingen aan het hoofdkwartier van Yamaha Europa


5 instrumenten, Yamaha CF 6 staan klaar voor selectie

Het evalueren en selecteren kan beginnen. Jan Goossens doet dit, dat spreekt voor zich, zelf.

Jan sluit al snel één van de piano’s, te ingetogen voor zijn doel (links achter)

Het beluisteren en onderzoeken van de andere instrumenten gaat door.
Een geoefend oor samen met een voortgedreven passie zijn hier onontbeerlijk

Gevolgd door de 2de uitsluiting (rechts achter).
De verschillen tussen de instrumenten worden steeds kleiner.

Drie piano’s gesloten, welke van de 2 zal het worden?

Bespelen en ontleden moeten de verschillen tussen de 2 overgebleven instrumenten duidelijk maken.

Tot het duidelijk wordt. Steeds weer wist dit instrument Jan kippevel te bezorgen. Dit is wat hij zocht : een krachtige, evenwichtige en onwaarschijnlijk expressieve vleugelpiano...

die hem ongeëvenaard speelplezier schenkt...


...ook een streling voor het oog.
Voor een technieker-stemmer is dit toch wel een bijzonder mooie aanblik. Techniek op z’n fijnst.

Jan Goossens is uitermate tevreden met de uitslag van zijn keuze-onderzoek en hij kan niet wachten tot de piano in zijn toonzaal zal geleverd worden.


Bij het vertrek is de sneeuw nog steeds duidelijk aanwezig. Heel de dag was Noord-Duitsland in de greep van dit weer.
Jan Goossens droomt verder van deze sublieme vleugelpiano, de Yamaha CF 6 is niet voor niets een nieuwe standaard in de concertwereld en vanaf volgende week werkelijkheid bij Piano Goossens
